Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Sprawa małej Madzi z Sosnowca, czyli interwencja, której nie było...

Tak naprawdę to nie planowałam o tym pisać. Przygotowując się, myślałam o różnych wydarzeniach, które ostatnimi czasy wydarzyły się w Polsce i na świecie: zamieszki w Warszawie z okazji obchodów 11 listopada, strzelanina w szkole w USA, śmierć rodzeństwa w rodzinie zastępczej, zabójstwa w Hipolitowie. Wiele ludzkich dramatów, choć to zaledwie mały wycinek wydarzeń ostatnich tygodni.

Czytaj więcej...

Nadzieja w doświadczeniu psychologicznym i w ujęciu autorów Kozieleckiego oraz Eriksona

Na poziomie psychologii nadzieja jest oczekiwaniem na wymarzony wynik lub reakcją na niekorzystny wynik wydarzenia mający nastąpić w przyszłości. Opiera się ona na wydarzeniach, które nie dobiegły jeszcze końca i odnosi się do czegoś, co ma nastąpić w przyszłości i ma się wkrótce zrealizować (Zavalloni 1999, s.17).

Czytaj więcej...

Coaching jako narzędzie dla zmagania się z generacją pokolenia Y

Co to jest pokolenie Y? Tak naukowcy i badacze społeczni określają pokolenie osób, które urodziły się w Polsce po 1978 roku i dorastały otoczone dobrodziejstwami nowych technologii. Dlaczego w ogóle zaproponowano takie wyróżnienie i nadanie specjalnej nazwy temu pokoleniu?

Czytaj więcej...

Pozytywne zmiany w następstwie doświadczonej traumy - zjawisko potraumatycznego wzrostu

Po raz pierwszy termin potraumatyczny wzrost został użyty w 1996 roku przez autorów Richarda G. Tedeschi i Lawrenca G. Calhoun w ich artykule "The Post-Traumatic Growth Inventory: Measuring the positive legacy of trauma". We wcześniejszych pracach posługiwali się oni takimi pojęciami jak postrzegane korzyści, pozytywne aspekty lub transformacja w obliczu traumy (Calhoun, Tedeschi, 2004).

 

Czytaj więcej...

Rozwój ocen moralnych u dziecka wg. Jean'a Piaget'a

Rozwój moralny dziecka przebiega w dwóch stadiach wyróżnionych już w latach 60 przez Jean'a Piageta. W swojej teorii dotyczącej rozwoju moralnego dziecka opisuje on poszczególne stadia i zagadnienia z tym związane, takim jak odpowiedzialność i kłamstwo. Jednocześnie autor podkreśla, że rozwój moralny dziecka jest ściśle związany z jego rozwojem poznawczym, innymi słowy intelektualnym.

Czytaj więcej...